Siirry sisältöön
Verkkolehti

Vaikuttaminen

Kansalaisyhteiskunnan verkkolehti

Lehti sisältää artikkeleita, jotka auttavat järjestötoimijoita kehittämään oman järjestönsä toimintaa ja nostavat esiin laajemmin ajankohtaisia kansalais- ja järjestötoiminnan teemoja.

Päätoimittaja
Anneliina Wevelsiep

Toimituskunta
Maija Borén
Annamari Martinviita

Toimitussihteeri
Maija Borén

Liity postituslistalle
Vaikuttaminen
Maija Borén

Kuinka järjestöt voivat toimia lobbaajina?

Lobbaaminen on vaikuttamistyötä ja mielipiteen tai tiedonvaihtoa sellaisten tahojen kanssa, jotka valmistelevat tai tekevät päätöksiä. Kysyimme vinkit kahdelta kokeneelta lobbaajalta, jotka kouluttavat järjestöjä vaikuttamistyöhön opintokeskuksissa.
Kännykkä ihmisen kädessä Vaikuttaminen
Raisa Laukkanen

Vaikuttamisen ja piilomainonnan häilyvällä rajalla

Järjestöjen tekemä vaikuttajayhteistyö vaatii järjestöltä kuluttajansuojalain ja sosiaalisen median sovellusten merkitsemiskäytäntöjen tuntemusta, mutta voi tuoda merkittävää näkyvyyttä toiminnalle.
Vaikuttaminen
Aaro Harju

Opintokeskukset ja osaava kansalaisyhteiskunta 

Opinnollisen toiminnan kautta on edistetty monia tärkeitä asioita. Se on lisännyt suomalaisten tietotaitoa, aktiivisuutta sekä halua toimia. Näin on edistetty kansalaisten osaamista ja vahvistettu osallisuutta, yhteisöllisyyttä ja demokratiaa.
Kaksi nuorta kuuntelee keskittyneesti koulutuksessa. Vaikuttaminen
Maija Borén

Ammattilaiset nuorten toivon tukijoina

Aktivisti tai vaikuttaja: oman toimijuuden määrittely voi olla nuorelle voimauttavaa, sanoo Rauhankasvatusinstituutin Heli Pekkonen.
Kansalaiskorva-teksti särmikkään puhekuplan sisällä. Taustalla toistuu teksti "kuulit oikein". Vaikuttaminen
Raisa Laukkanen

Podcast: Kuka on aktivisti?

Riittääkö into ja vaikuttamisen halu siihen, että kuka vain voi kutsua itseään aktivistiksi?
Lähikuva ihmisestä, joka käyttää digitaalista piirtoalustaa tietokoneen ääressä. Vaikuttaminen

Lähde mukaan kehittämään reilua mediaa! 

Reilu media -tutkimushanke kutsuu aktiivisia kansalaisvaikuttajia, oman verkkomediakanavan ylläpitäjiä ja freelance-toimittajia mukaan työpajoihin, joissa tutkitaan moniäänisen julkisen keskustelun kipukohtia ja kehitetään yhdessä keinoja niiden parantamiseksi.