Lehti sisältää artikkeleita, jotka auttavat järjestötoimijoita kehittämään oman järjestönsä toimintaa ja nostavat esiin laajemmin ajankohtaisia kansalais- ja järjestötoiminnan teemoja.
Lobbaaminen on vaikuttamistyötä ja mielipiteen tai tiedonvaihtoa sellaisten tahojen kanssa, jotka valmistelevat tai tekevät päätöksiä. Kysyimme vinkit kahdelta kokeneelta lobbaajalta, jotka kouluttavat järjestöjä vaikuttamistyöhön opintokeskuksissa.
Järjestöjen tekemä vaikuttajayhteistyö vaatii järjestöltä kuluttajansuojalain ja sosiaalisen median sovellusten merkitsemiskäytäntöjen tuntemusta, mutta voi tuoda merkittävää näkyvyyttä toiminnalle.
Opinnollisen toiminnan kautta on edistetty monia tärkeitä asioita. Se on lisännyt suomalaisten tietotaitoa, aktiivisuutta sekä halua toimia. Näin on edistetty kansalaisten osaamista ja vahvistettu osallisuutta, yhteisöllisyyttä ja demokratiaa.
Reilu media -tutkimushanke kutsuu aktiivisia kansalaisvaikuttajia, oman verkkomediakanavan ylläpitäjiä ja freelance-toimittajia mukaan työpajoihin, joissa tutkitaan moniäänisen julkisen keskustelun kipukohtia ja kehitetään yhdessä keinoja niiden parantamiseksi.
Haluatko ehdottaa meille juttuaihetta tai kirjoittaa itse Kansalaisyhteiskunnan verkkolehteen? Otamme mielellämme vastaan teema- ja juttuehdotuksia. Lehteä tehdään vapaaehtoispohjalta, joten emme maksa palkkioita jutuista.